Säker drift & proaktiv support

Vår slutprodukt är inte en implementerad integrations­plattform.

Det är bara början. För det är först när integrationerna är i drift som ni skördar frukten av er investering: en effektiv IT-miljö som framtidssäkrar er digitala utveckling. En lösning som är skalbar och kan växa i takt med att ni växer. Automatiserade flöden. Mindre oro. Högre lönsamhet. Och framför allt mer tid – tid ni kan ägna åt att utveckla affärerna istället.

På Contica tar vi därför ansvar för utvecklingsprojekt från start till mål. Men allra helst hjälper vi er med att drifta, förvalta och förfina integrationen för att säkerställa bästa möjliga resultat genom hela dess livscykel. Därför erbjuder vi säker drift, proaktiv support och ett lyhört stöd utifrån era faktiska behov – vi ser helt enkelt till att er IT-miljö fungerar och fortsätter fungera optimalt. För hos oss är slutprodukten en kund som ständigt ligger i digital framkant. Precis som vi.

Vill du veta mer? En säker drift är Ahmed Bayoumys expertis.

Lösningarna som gör jobbet åt er.

Inventering & plattformsanalys BizTalk

Hur fungerar er BizTalk Server? Finns det funktioner i plattformen som kunde göra era flöden bättre? Eller hittas irritationsmoment som ger kollegorna gråa hår och ledningen luckor i affärskritisk data? Vi analyserar temperaturen i er BizTalk-plattform, ser över befintliga integrationer och tar fram en rapport med identifierade riskfaktorer. Självklart får ni förslag på konkreta förbättringar och hur verksamheten kan få ut än mer av sin Microsoft plattform.

Dina integrationer, din dashboard

Vi ger dig bättre kontroll över dina integrationer genom att skapa skräddarsydda dashboards anpassade för just din verksamhet. Med hjälp av realtidsdata och tydliga vyer kommer du se exakt vad som händer i plattformen och ditt team kan därmed lösa många av uppgifterna själva. Behöver ekonomiavdelningen skicka om fakturorna? Eller säljavdelningen veckans ordrar? Inga problem. Utöver att du får en bättre överblick och all data görs sökbar, sparar er verksamhet på supportkostnader.

Support med SLA och SOS Hotline

Ditt supportteam är redo att besvara frågor eller påbörja en felsökning inom 4 timmar – alla arbetsdagar, året om. Glöm IT-avdelningens semesterplanering som skapar huvudbry eller det eviga pusslandet över julhelgerna. Vid verksamhetskritiska incidenter finns vi där inom 15 minuter, årets alla arbetsdagar, för att ni så fort som möjligt ska kunna återgå till det normala.

Ett eget dedikerat team

Med Contica får du alltid ett dedikerat team – redo att stötta dig med rätt kompetens, vid rätt tidpunkt. Det skapar en trygg kontinuitet i leveranserna och säkerställer att du aldrig blir beroende av nyckelpersoner. Dessutom ser våra erfarna experter till att du har den bästa möjliga lösningen för verksamheten – såväl idag som imorgon.

Flexibel modell, stabil partner

På Contica är vi vana att jobba både som 2nd Line Support till din egen driftorganisation eller som 1st Line Support. Vid 1st Line Support är vi din egna IT-avdelning som har full koll på IT-miljön dygnet runt och hanterar alla löpande ärenden. Självfallet får du och dina kollegor hjälp på svenska. Vår uppgift är helt enkelt att göra din vardag så bekymmersfri som möjligt, oavsett modellen du väljer.

Proaktiv support

Vårt specialistteam inom övervakning och support etablerar rutiner för att fånga upp incidenter innan de blir ett problem. Med övervakningsverktyget Nodinite, tydliga processer och rutiner skräddarsydda för din verksamhet skapar vi ett väloljat IT-maskineri som gör att du kan känna dig trygg – alla dagar i veckan.

Vår process i 3 steg:

Plan

Var och hur gör tekniken allra mest nytta? Vi dyker in i din verksamhet och kartlägger tillsammans behov, konkretiserar krav och omsätter dessa till en solid strategi – en integrationsplan med framtiden i åtanke, och nuet i fokus.

Run

Varsågod, du kan luta dig tillbaka. Med över 100 års samlad erfarenhet inom Microsofts plattform har vårt expertteam den kompetens som krävs för att täcka alla era integrationsbehov – från att identifiera riskfaktorer i er driftmiljö till att hantera projekt ni helt vill lägga ut.

Build

Utifrån era behov bygger vi robusta och flexibla lösningar som ni garanterat kan drifta vidare – eller så tar vi hand om hela rubbet på sikt, ni väljer. Du får helt enkelt IT-strategi, utveckling, drift och support under ett och samma tak.

  • 1 Plan

    Var och hur gör tekniken allra mest nytta? Vi dyker in i din verksamhet och kartlägger tillsammans behov, konkretiserar krav och omsätter dessa till en solid strategi – en integrationsplan med framtiden i åtanke, och nuet i fokus.

  • 2 Build

    Utifrån era behov bygger vi robusta och flexibla lösningar som ni garanterat kan drifta vidare – eller så tar vi hand om hela rubbet, ni väljer. Du får helt enkelt IT-strategi, systemutveckling, drift och support under ett och samma tak. Visst sa vi enkelt?

  • 3 Run

    Varsågod, du kan luta dig tillbaka. Med över 100 års samlad erfarenhet inom Microsofts plattform har vårt expertteam den kompetens som krävs för att täcka alla era integrationsbehov – från att identifiera riskfaktorer i er driftmiljö till att hantera projekt ni helt vill lägga ut.

    När säkerhet är A och O

    Nodinite – en given del av er säkra drift

    För att enkelt kunna överblicka ert integrationslandskap ingår säkerhetslösningen Nodinite alltid som en del av vår proaktiva drift. Nodinite är en etablerad svensk säkerhetslösning som övervakar era integrationer och säkerställer att allt dokumenteras och loggas på rätt sätt. Få ut realtidsdata, visualisera nyckeltal med hjälp av en dashboard och ta ut rapporter som beslutsstöd – allt detta är självklart med Nodinite utöver hanteringen av såväl kritiska larm som non-events.

    Tillsammans med ett lyhört team hos oss ser vi till att ni har ett väloljat integrationsmaskineri – och en lösning som faktiskt effektiviserar er verksamhet.

    Med oss får ni semester

    Som IT-experter har vi full förståelse för IT-ansvarigas ibland oberäkneliga vardag. Med vår hjälp slipper ni huvudvärken av att jämt behöva vara tillgängliga när något tekniskt går fel. Som er flexibla integrationspartner tar vi helhetsansvar och löser era problem inom fyra till åtta timmar efter att ni hört av er. Skulle till exempel ett problem uppstå under er ledighet så löser vi det lika snabbt som smidigt, utan att ni behöver avbryta semestern.


    ”De största fördelarna med att jobba ihop med Contica är att de har kompetent personal som jobbar med kvalitet, och att vi kan jobba flexibelt ihop med dem. Så att vi får hjälp allt efter vad vi behöver.”

    Bertil Alvén
    Avdelningschef Region Halland

    Få hjälp med IT-strulet.
    Eller undvik det helt.

    Känner du att ni är lågt prioriterade hos er nuvarande IT-leverantör? Vill du luta dig tillbaka och få snabb hjälp av dedikerade experter? Klicka dig vidare och fyll i dina uppgifter, så hör vi av oss till dig så snart som möjligt.